Як повернути квиток на потяг Укрзалізниці — роз’яснення VUSO

Як повернути квиток на потяг Укрзалізниці — роз’яснення VUSO

У деяких випадках подорож доводиться скасовувати або переносити. Коли кошти на транспорт уже витрачені, можна здати квиток на поїзд та повернути їх. Проте важливо знати, за якими правилами й вимогами відбувається цей процес.

Укрзалізниця дає можливість повернути проїзний документ, якщо ним не планують скористатися, та отримати гроші. Проте сума, яку перерахують у цьому разі, буде відрізнятися залежно від дати подачі. Оформити повернення можна різними способами – поговоримо про них докладніше.

Правила повернення проїзних документів

Коли пасажир купує квитки на потяги Укрзалізниці, він за замовчуванням погоджується з усіма вимогами компанії. Не завадить ознайомитись із ними заздалегідь, до того ж вони доступні на офіційному сайті. Умови повернення залізничних квитків передбачають, що здати їх можна в будь-якій точці продажу, надавши проїзний документ і паспорт.

Доки потяг іще не виїхав, це можна зробити як особисто, так і за участю іншої людини. Проте в будь-якому разі знадобиться паспорт тієї особи, дані якої вказані у квитку. Якщо для повернення надають інший документ, місце проживання записують зі слів пред’явника.

За одне звернення касир може повернути одному пасажиру кошти за максимум 9 невикористаних подорожей (напрямок не має значення). Не завжди є можливість отримати гроші назад. Наприклад, якщо пройшла рівно година після відправлення поїзда, це вже неможливо. Скасування подорожі відбувається як з особистих причин пасажира, так і з вини перевізника.

Як повернути квитки, куплені онлайн

Процес здачі та отримання коштів залежить від того, як саме пасажир купив проїзний документ та оплатив його. Оформити свою поїздку можна через інтернет на офіційному сайті Укрзалізниці, через мобільний застосунок або інші сервіси. Багато пасажирів також досі звертаються до кас, де роблять покупки з банківської картки або готівкою.

Повернення квитка, купленого на сайті Укрзалізниці

Для цього вам потрібно увійти на https://booking.uz.gov.ua/ та авторизуватися, вказавши свої дані, введені під час реєстрації (електронна пошта, пароль). Розібратися, як здати квиток на поїзд онлайн, неважко. Це можна зробити всього за декілька хвилин, не виходячи з дому:

  • виберіть розділ «Актуальні квитки»;

  • відмітьте той/ті, що хочете здати;

  • натисніть на кнопку «Повернути»;

  • заповніть форму, яка з’явиться на екрані.

Далі потрібно зачекати – кошти будуть перераховані на картку, з якої пройшла покупка. Регламент залежить від банку, проте в більшості випадків це відбувається протягом дня (рідше – від 3 до 6 або 10 робочих днів).

Через мобільний застосунок

Багато пасажирів також користуються сервісом для Android або iOS. Розібратися, як здати електронний квиток на поїзд, придбаний таким способом, дуже просто: для цього потрібно авторизуватися в розділі «Мій квиток», а потім вибрати опцію повернення й вказати всіх пасажирів, для яких це потрібно зробити.

Далі варто натиснути на кнопку «Прорахувати суму до повернення», а потім підтвердити анулювання. Пасажирам, які обміняли електронні проїзні документи на паперові або ваучери, потрібно звернутися до каси.

Як оформити повернення через Приват 24

«ПриватБанк» – найбільший та офіційний партнер Укрзалізниці, який гарантує відшкодування 100% вартості у разі скасування подорожі. Розібратися, як повернути квиток на поїзд, куплений онлайн через «Приват24», теж нескладно. Так, документ із QR-кодом можна здати через «Архів квитків».

Відповідна послуга стає доступною в застосунку через 30 хв після оплати та зникає, якщо до відправлення залишається менше ніж година. Якщо можливість здачі є, потрібно:

  • авторизуватися в «Приват24»;

  • перейти до категорії «Сервіси», вибрати «Транспорт» – «Поїзд»;

  • увійти в «Архів», натиснувши на значок годинника в правому верхньому кутку;

  • натиснути на кнопку «Повернути квиток».

Кошти надійдуть на картку протягом 2–3 днів. Після надходження запиту Укрзалізниця спочатку перевіряє інформацію, а потім надсилає банку гроші.

Як повернути через касу

Для цього потрібно мати сам паперовий квиток і паспорт пасажира. Дозволяється використовувати й інші документи, що засвідчують особу: студентський або військовий квиток, водійське посвідчення. Можна показати й електронну версію проїзного документа.

Після надання всіх необхідних даних касир скаже суму, яка повернеться в результаті. Розбираючись, як повернути квиток на поїзд онлайн, ми зазначили, що кошти надходять на картку, з якої здійснювався платіж. Так само відбувається й у випадку звернення до каси, якщо ви оформили покупку через термінал. Пасажирам, які користувалися готівкою, кошти повертають у такий же спосіб.

Коли краще здавати квиток

Деякі пасажири думають, що в будь-якому разі Укрзалізниця зобов’язана повернути всю суму, проте це не завжди так. Важливо знати, за скільки можна здати квиток на поїзд, щоб не втратити дуже багато. Сума залежить від дати, коли пасажир відмовився від подорожі:

  • за 24 години до відправлення – на картку або готівкою перераховують повну вартість разом із плацкартою;

  • відмова менше, ніж за добу, до 6 годин – пасажир отримає повну ціну проїзного квитка та тільки 50% плацкарти;

  • анулювання менше ніж за 6, проте не пізніше 1 години до виїзду – виплачують лише вартість проїзного документа, витрати на плацкарту не повертаються.

Відповідь на питання, як скасувати квиток на поїзд, коли рейс почався більше ніж 1 годину тому, однозначна – ніяк. На цей час відправлення буде недоступним як онлайн, так і в касі на вокзалі.

Якщо скасування поїздки відбулося з ініціативи пасажира, додатково йому доведеться сплатити комісійний збір. Це відшкодування витрат, пов’язаних із резервуванням місця та продажем. Сплачувати його не треба, якщо рейс скасували або він не відбудеться з вини перевізника.

Що робити, коли повернення через інтернет недоступне

Нещодавно в Укрзалізниці стала можлива нова послуга – оформлення претензійного повернення в електронному вигляді. Цей момент зацікавить тих, хто думає, як здати залізничний квиток онлайн тоді, коли ця можливість уже закрита. Раніше для цього потрібно було заповняти паперову форму на вокзалі.

Тепер можна скористатися сервісом «Дія. Підпис», створити електронний варіант заяви. Алгоритм простий:

  • на сторінці https://services.uz.gov.ua/ вибрати «Претензійне повернення квитків»;

  • вибрати тип проїзного документа, вказати деталі повернення;

  • заповнити форму;

  • підписати заяву за допомогою «Дія. Підпис».

Дізнатися, як здати квиток на потяг у такий спосіб, варто, якщо ви:

  • скасували подорож через лікування або форс-мажорні обставини;

  • проїхали тільки частину дороги;

  • повертаєте групове замовлення;

  • не поїхали, тому що потяг скасували з вини перевізника;

  • були переведені до дешевшого вагона нижчої категорії.

Функція поки що доступна тільки для електронних проїзних документів.

Варто знати, як повернути квиток на потяг для виїзду за кордон. На деякі міжнародні поїзди (наприклад, до Відня з Києва) це можна оформити тільки в касі Укрзалізниці або міжнародних в іншій країні шляхом подачі претензії. Для цього пасажир повинен надати роздрукований на аркуші A4 квиток і написати заяву.

This page does not has your language translate


Цей вебсайт використовує cookies.
Залишаючись на сайті, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Правилами щодо файлів cookie.

Приймаю

SUBSCRIBE to the newsletter and receive special offers! 📣