Зміни у страхуванні Автоцивілка: порівняння 2004 року і 2025 року
Уявіть собі водія в 2004 році. Для нього автоцивілка — це лише формальність, необхідність, щоб уникнути штрафу. Він шукає найдешевший поліс, обирає його, сплачує, і одразу забуває. Про якість обслуговування чи швидкість виплат навіть не замислюється. Адже страхування — це всього лише ще один обов'язковий пункт закону.
Але що буде, коли станеться ДТП? Замість захисту він отримує хвилювання: чи вистачить коштів на ремонт? Чи покриє страхова винуватця витрати, чи доведеться викладати з власної кишені? Всі ці питання нависають важким тягарем, і ось уже водій не може заснути, хвилюючись про завтрашній день.
Сьогодні, в 2024 році, усе інакше. Вибір страхової компанії — це не просто галочка для виконання закону, це вибір спокою і впевненості. Завдяки новим змінам ви можете довірити свій спокій компанії, яка подбає про вас у найскладніший момент. Тепер можна обирати не тільки за ціною, а й за тим, хто швидко виплатить компенсацію, знайде СТО і самостійно вирішить усі питання.
Замість страху приходить спокій. Ви знаєте, що у випадку ДТП все буде вирішено швидко і професійно. Ваша страхова — це не просто папірець із печаткою, це надійний партнер, який дозволить спати спокійно. Обирайте не найдешевшу, а найкращу страхову компанію, яка захистить ваше майбутнє.
Новий рівень автострахування: головні зміни з 2024 року
З 1 січня 2024 року набирає чинності новий Закон України від 21.05.2024 №3720-IX "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів". Цей закон оновлює звичну систему автострахування, запроваджуючи новий рівень захисту водіїв. Основні зміни спрямовані на підвищення якості обслуговування, збільшення страхових виплат і спрощення процедури врегулювання страхових випадків. Розгляньмо основні відмінності між страхуванням нового й старого зразка та що це означає для водіїв.
Збільшення лімітів страхових виплат
У 2004 році ліміт виплати за шкоду життю та здоров’ю становив 320 000 грн на одного потерпілого, а за шкоду майну — 160 000 грн. Якщо ДТП було оформлене за Європротоколом, обмеження становило 80 000 грн. Цього часто не вистачало для покриття витрат на ремонт автомобіля або лікування постраждалих.
Передбачається значне збільшення лімітів:
-
За шкоду життю і здоров’ю: до 500 000 грн на одного потерпілого та до 5 000 000 грн на випадок.
-
За шкоду майну: до 250 000 грн на одну особу і до 1 250 000 грн на випадок.
Раніше постраждалі отримували виплату за моральну шкоду в розмірі 5% від суми страхової виплати за шкоду здоров’ю, а зараз ця сума збільшується до 10%, що робить компенсацію більш справедливою. Страховий ліміт при оформленні за Європротоколом тепер не зменшується і є єдиним для усіх випадків.
Скасування франшизи
Франшиза це частина збитків, яку клієнт оплачує самостійно, а решту покриває страхова компанія. У 2004 році вона використовувалась для шкоди майну, і клієнт самостійно покривав частину витрат — до 2% від страхової суми. Тепер франшиза скасовується повністю: страхові компанії виплачуватимуть компенсацію в повному обсязі без додаткових витрат з боку клієнта.
Форма поліса: перехід до електронного формату документів
Поки що форма поліса може бути як паперовою, так і електронною, але з 2026 року всі поліси стануть електронними. Це забезпечить моментальну перевірку чинності документа через Центральну базу даних МТСБУ та зменшить ризики шахрайства з підробленими бланками.
Розміри страхових виплат
Раніше страхові виплати не покривали всіх витрат на ремонт авто або лікування через франшизу, ПДВ і знос. Наприклад, при заміні старої деталі на нову страхова компанія покривала лише частину вартості через врахування віку авто. Постраждалим доводилося збирати чеки для підтвердження витрат, що ускладнювало отримання грошей.
З 2024 року виплати спрощуються:
-
Страхові компанії покривають ремонт на партнерських СТО без урахування зносу.
-
Виплати за шкоду здоров'ю здійснюються за гарантованими розмірами, навіть якщо чеки відсутні.
Пряме врегулювання
Раніше постраждалий у ДТП мав звертатися до страхової компанії винуватця, що створювало затримки. У 2024 році впроваджується система прямого врегулювання: виплати здійснюються власною страховою компанією постраждалого. Організація ремонту лягає на плечі страхової компанії, яка самостійно знайде СТО і забезпечить швидку оплату.
Ринкове ціноутворення та підвищення рівня сервісу
У 2004 році ціни на поліси регулювалися адміністративно: всі страхові компанії мали дотримуватися встановлених тарифів, що часто обмежувало їхню конкурентоспроможність. Це ніяк не враховувало рівень сервісу або додаткові послуги, які компанії могли б надати. А от з 2024 року страхові компанії отримують можливість самостійно встановлювати тарифи на свої послуги, що дає змогу враховувати якість обслуговування та інші додаткові сервіси. Це мотивуватиме страхові компанії до покращення своїх пропозицій та підвищення рівня обслуговування клієнтів.
Механізм дії ОСЦПВ змінився докорінно. Завдяки цьому, українські водії отримають більше можливостей для захисту своїх інтересів. Впровадження нових правил не тільки зможе підвищити рівень обслуговування, а й зробить систему більш справедливою та вигідною для клієнтів.
Параметр | 2004 | 2025 |
---|---|---|
Виплати за шкоду здоров'ю/життю | 320 000 грн на людину, максимум 5 млн грн на випадок | 500 000 грн на людину, поступовий перехід до європейських стандартів (1,3 млн євро на людину, 6,45 млн євро на випадок) |
Виплати за шкоду майну | 160 000 грн на людину, максимум 800 000 грн на випадок | 250 000 грн на людину, максимум 1,25 млн грн на випадок. Поступовий перехід до 1,3 млн євро. |
Європротокол | До 80 000 грн | Без ліміту, в межах страхової суми (250 000 грн) |
Моральна шкода | 5% від виплат за шкоду здоров'ю | 10% від виплат за шкоду здоров'ю |
Франшиза | До 2% від страхової суми за шкоду майну | Франшиза не застосовується (0 грн) |
Форма поліса | Паперовий або електронний | Лише електронний з 2026 року |
Виплати за ремонт авто | Шукаєте страхову винуватця, строки максимальні | Пряме врегулювання у своїй страховій, прискорений процес |
Процес отримання виплат | Шукаєте страхову винуватця, строки максимальні | Пряме врегулювання у своїй страховій, прискорений процес |
Ціноутворення | Фіксоване, контролюється державою | Ринкове, залежить від рівня послуг страхової компанії |
Рівень страхування | Локальний, мінімальне покриття | Європейські стандарти, якість залежить від ціни |
FAQ
Чому ціна на автоцивілку збільшилась?
Тепер за новою автоцивілкою ви отримуєте 100% компенсацію вартості ремонту авто без франшизи й врахування зносу. Це значно підвищує якість обслуговування.
Що робити, якщо мій старий поліс ще дійсний, але я хочу покращити свої умови страхування?
Якщо станом на 1 січня у вас є активний поліс старого зразка, можете користуватися ним до завершення терміну дії. Для доступу до нових умов зверніться до менеджера VUSO, щоб оформити додаткові опції.
Чи є можливість оплати частинами?
Так, ви можете оформити поліс у розстрочку від 2 до 12 місяців.
Яка процедура отримання відшкодування?
Виплата здійснюється за системою прямого врегулювання — ви отримуєте компенсацію від своєї страхової компанії, а не винуватця.
Чи можу я обрати дешевшу страхову компанію?
Ціна — не єдиний критерій вибору. Оцініть рівень сервісу і фінансову стійкість компанії. VUSO має високий рейтинг фінансової стійкості “uaAA” і 65% виплат врегульовує у строк до 35 днів, хоча закон дозволяє термін до 90 днів.