Що таке андеррайтинг і андеррайтер? | СК “VUSO”

Що таке андеррайтинг і андеррайтер? | СК “VUSO”

Фінансова сфера дуже чутлива до оцінки ризиків, які можуть спіткати банківську установу, інвестора чи страхову компанію. Перед тим як видавати кредит і розраховувати відсотки за ним, формувати страхову програму чи приймати рішення про інвестиції, варто дослідити, які проблеми можуть виникнути у позичальника чи страхувальника, як розвивається фінансовий ринок країни та світу загалом. Якраз цим займається андеррайтер. Детальніше про цей напрям діяльності — у нашому матеріалі.

Що таке андеррайтинг?

Андеррайтинг — це процес, під час якого аналізують ризики, пов'язані з видачею кредитів, страхуванням або випуском цінних паперів, щоб визначити, чи варто приймати їх на себе та на яких умовах. Проведення такої процедури необхідно, щоб встановити справедливі відсотки за кредитним договором, ліміти страхових виплат, які може дозволити собі компанія в тій чи іншій ситуації, забезпечити функціонування ринку цінних паперів шляхом точного визначення ціни інвестиційного ризику.

Розбираючись, хто такий андеррайтер, згадують ті ситуації, коли кожен учасник фінансової угоди, у якій є ризики втрати, записував своє ім’я під загальною сумою ризику, яку він готовий прийняти. Звідси походить цей термін. Хоча механізм змінився з часом, процес оцінки й прийняття ризиків залишається ключовою функцією у фінансовому світі.

У яких сферах застосовується процедура андеррайтингу?

Існує три основних сфери застосування андеррайтингу:

  • у банківській справі та кредитуванні;

  • у системі страхування;

  • на ринку цінних паперів.

У банківській сфері ця процедура застосовується з метою оцінки платоспроможності позичальника перед погодження видачі кредиту. У багатьох випадках сучасний андеррайтинг у банках є автоматизованим процесом. Він передбачає оцінку кредитної історії заявника, інформації про доходи за певний період, вартості будь-якої запропонованої застави й порівняння цих даних із розміром та метою майбутньої позики. Процес оцінювання може тривати від кількох хвилин до декількох днів, що залежить від того, чи вимагає процедура залучення людини.

Метою андерайтингу в інвестиційній сфері є оцінка ризиків та формування ціни акцій, облігацій тощо. Андеррайтери, як правило, оцінюють компанію-емітента та допомагають визначити ціну, за якою цінні папери будуть продані на ринку. Вони також можуть гарантувати придбання певної кількості цінних паперів, що знижує ризик для емітента.

Андеррайтинг у страхуванні включає оцінку ризиків, пов'язаних із видачею та обслуговуванням страхових полісів. Спеціалісти аналізують інформацію про об'єкт, що підлягає страхуванню, та особу (наприклад, предметом уваги можуть бути вік при страхуванні здоров'я) і вирішують, на яких умовах видаватиметься поліс, який розмір компенсації передбачений в тій чи іншій ситуації.

Навіщо потрібна процедура оцінки ризиків у страхуванні?

Дізнаючись, як працює система страхування, важливо розібратися в питанні, андеррайтинг — що це і як його застосовують за різних обставин.

Клієнти страхових компаній не завжди замислюються над тим, як розраховуються тарифи на ті чи інші страхові продукти. Наприклад, розраховуючи вартість поліса добровільного страхування авто, беруть до уваги водійську історію конкретного заявника, оцінюють те, як часто ця марка та модель автомобіля потрапляє в аварію, чи є популярною серед автокрадіїв у конкретному регіоні, а також визначають середню вартість ремонту.

Розраховуючи тарифи на страхування нерухомості, страховики зосереджуються на таких факторах, як відновна вартість, вік житла та будь-які значні ризики (наприклад, перебування в зоні, яка знаходиться під впливом ворожих обстрілів). Це необхідно для того, щоб вирішити, які ліміти компенсації запропонувати заявнику, яку суму можна призначити за поліс.

Залежно від типу страхування андеррайтер може враховувати різні фактори для оцінки ризику та визначення умов поліса:

  • вік;

  • технічні характеристики об'єкта, який підлягає страхуванню;

  • здоров'я, медична історія, професія (для медичної страховки);

  • місце знаходження, країна перебування (для туристичного страхування);

  • імовірність настання нещасних випадків;

  • потенційні збитки.

Розглянемо, як це працює, на конкретному прикладі. Уявімо, що клієнт звертається до страхової компанії для оформлення поліса КАСКО на авто. Заявку отримує співробітник (андеррайтер), серед обов’язків якого — визначити, чи варто оформлювати поліс на цей автомобіль, розрахувати ціну страховку, уточнити умови договору. Йому доведеться врахувати, що в тому разі, якщо вартість запчастин є надзвичайно високою або постачальник оригінальних деталей пішов з ринку, рішення про страхування конкретного авто може коштувати страховій компанії дуже дорого. Тому андеррайтер у страхуванні — це особа, від якої може залежати добробут компанії в майбутньому.

Для цієї сторінки переклад на Вашій мові відсутній


Цей вебсайт використовує cookies.
Залишаючись на сайті, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Правилами щодо файлів cookie.

Приймаю

Підпишіться на розсилку та отримуйте спеціальні пропозиції!📣