Як безпечно розмовляти по телефону за кермом

Сьогодні важко уявити свій день без телефону. Робочі чати, дзвінки від рідних, моніторингові канали з новинами — все це стало нашою буденністю, що вимагає постійно бути на зв’язку. Але ж що робити, коли потрібно сісти за кермо й одночасно залишатися на відстані телефонного дзвінка? У цій статті розповідаємо, як правильно й безпечно розмовляти по телефону за кермом. 

 

Що каже закон про телефонні розмови за кермом? 

 

Українські ПДР чітко встановлюють — під час руху автомобіля водієві заборонено користуватися телефоном, тримаючи його в руці. Якщо все ж таки виникає необхідність поговорити — користуйтеся гарнітурою або гучним зв’язком. Нехтування цією забороною — це потенційна небезпека для вас та інших учасників дорожнього руху. А на додаток ще й досить реальна вірогідність отримати штраф у розмірі 510 грн. 

 

Чому розмови за кермом — це ризик? 

 

Загалом, розмови за кермом — це серйозне відволікання. Мозок водія частково перемикається з дороги на діалог, що підвищує ризик аварій та небезпечних ситуацій. Це може: 

  • знизити вашу реакцію — що стає небезпечним при раптовій зміні ситуації (наприклад, якщо на дорогу раптово вибіг пішохід, або ж попереду різко загальмувало авто); 

  • спровокувати тунельне бачення — коли ви нібито й дивитеся на дорогу, але не помічаєте, що там відбувається насправді; 

  • спричинити стрес, якщо дзвінок занадто емоційний. 

 

Як безпечно розмовляти по телефону за кермом 

 

Ми розуміємо, що в сучасному світі буде нелогічним наголошувати на ідеальному “не користуйтеся телефоном за кермом узагалі”. Очевидно, що бувають різного роду термінові дзвінки, які просто неможливо перенести чи проігнорувати. Тому просто залишаємо поради, які допоможуть зменшити ризики від розмови по телефону за кермом: 

 

1.  Використовуйте гарнітуру або вбудований гучний зв’язок 

В такому випадку ваші руки залишаться на кермі, а увага буде зосереджена на дорозі. Більшість нових авто мають вбудовану bluetooth-систему — налаштуйте її заздалегідь для безпечних розмов під час руху. 

 

2. Уникайте емоційних розмов 

Не варто обговорювати щось, що змусить вас нервувати, злитися чи плакати. Почекайте до моменту, коли зможете зупинитися. 

 

3. Не розмовляйте в складних дорожніх умовах 

Дощ, туман, затор, маневри, виїзд на перехрестя — все це вимагає максимум уваги. У такі моменти краще не відповідати або завершити розмову й перетелефонувати у зручніший момент. 

 

4. Якщо розмова затягнулася — зупиніться 

Навіть якщо почали говорити в дорозі, а розмова перейшла у важливу — краще знайти місце для зупинки й спокійно завершити її. 

 

5. Не читайте повідомлення та не сидіть у соцмережах 

Навіть якщо стоїте на світлофорі — не варто “одним оком кинути в Instagram”. Ви втрачаєте концентрацію, і це може призвести до небезпечної ситуації. 

 

А ще — не забувайте про страховку 

 

Ви можете бути найдосвідченішим водієм, використовувати гарнітуру та не відволікатися від дороги, але в житті бувають різні ситуації. Саме тому наявність дійсної автоцивілки — це не лише обов’язок, а й ваша фінансова безпека. А якщо хочете ще більше впевненості — оформіть КАСКО. 

Страхова компанія VUSO пропонує різні варіанти надійного автострахування. Обирайте свій та не забувайте бути обережними на дорозі. 

 

Підсумок 

 

Телефон у дорозі — не ворог, якщо ви вмієте ним користуватися розумно. Головне — не жертвувати безпекою заради “ще одного дзвінка”. Ви завжди можете передзвонити, а от втрачений момент на дорозі — не повернеш. 

 

А ще більше корисного та цікавого контенту ви знайдете у наших соцмережах:   

Instagram  

Facebook  

This page does not has your language translate


Цей вебсайт використовує cookies.
Залишаючись на сайті, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Правилами щодо файлів cookie.

Приймаю

SUBSCRIBE to the newsletter and receive special offers! 📣