0 800 503 773

loading

Впровадження законодавства про електронну комерцію у сфері страхової діяльності

11.01.2016

30 вересня 2015 року набрав чинності Закон України "Про електронну комерцію" (далі - Закон) (

), основним нововведенням якого є перехід на європейську модель укладання договорів, яка передбачає можливість легалізації електронних документів та прирівнювання електронного форми договору до письмової.

Так, відповідно до п.12 ст.11 Закону, електронний договір, укладений шляхом обміну електронними повідомленнями, підписаний у порядку, визначеному статтею 12 цього Закону, вважається таким, що за правовими наслідками прирівнюється до договору, укладеного у письмовій формі. За новим Законом, в процедурі укладення договору страхування в інформаційно-телекомунікаційній системі страховика можна виділити наступні етапи:

1) розміщення страховиком на сайті публічної пропозиції (оферти) про укладення договору;

2) акцепт публічної пропозиції (оферти) клієнтом (страхувальником) шляхом проставлення електронного підпису;

3) направлення клієнту електронного повідомлення про укладення договору та отримання платежу.

Публічна пропозиція (оферта) – це документ, що містить типові умови договору страхування, з якими потенційний страхувальник ознайомлюється перед укладенням договору. Оферта затверджується підписом уповноваженого представником страховика та проставленням печатки. У випадку погодження з усіма умовами, викладеними в оферті, страхувальник заповнює заявку на сайті, в яку вносить необхідні для його ідентифікації дані. Після заповнення заявки на засіб мобільного зв'язку клієнт отримує  одноразовий ідентифікатор (пароль, що складається з цифр та/або букв). Введення отриманого паролю вважається підписанням договору страхування зі сторони страхувальника. Після здійснення акцепту та набранням договором страхування законної сили клієнт отримує повідомлення про підтвердження укладення договору страхування (в електронній формі) та здійснення оплати на електронну пошту або засіб мобільного зв'язку (за вибором Страхувальника), вказані при заповненні Заявки. Отже, для підтвердження укладення договору страхування Страхувальнику достатньо публічної пропозиції (оферти) та повідомлення, отриманого від Страховика. В той же час, на письмову вимогу однієї з Сторін договір страхування в будь-який момент може бути відтворений на паперовому носії.

Основними перевагами укладення договору страхування в електронній формі є:

  • можливість укласти договір страхування за кілька хвилин, при цьому не потрібно приїжджати в офіс компанії, достатньо мати при собі будь гаджет з виходом в мережу Інтернет;
  • клієнт точно знатиме з якого моменту починає діяти його договір страхування, адже отримає повідомлення про укладення договору та здійснення оплати за датою набрання чинності таким договором;
  • клієнт може не турбуватися про збереження договору страхування, адже всі дані про укладений договір будуть зберігатися в електронному вигляді.

Окрім того, згідно ст.13 Закону, електронні документи (повідомлення), повязані з електронним правочином, можуть бути подані як докази в судовому розгляді справи. Докази, подані в електронній формі та/або у формі паперових копій електронних повідомлень, вважаються письмовими доказами На підставі даного положення СК ВУСО пропонує клієнтам перехід на електронний документообіг при врегулюванні страхових випадків, шляхом подачі необхідних документів в електронному вигляді або у вигляді скан-копій, що прискорить прийняття рішення у справі і виплату страхового відшкодування при настанні страхового випадку за договором.

Дізнатись про вартість договору страхування