Обов'язковий технічний контроль (ОТК) > СК«ВУСО»

Обов'язковий технічний контроль (ОТК) > СК«ВУСО»

13 серпня 2011 року набрав чинності Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів про усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень", який у багатьох породив питання ­ невже техогляд дійсно скасували. Згідно цього закону, звичний для всіх термін “техогляд” було змінено на обов’язковий технічний контроль (ОТК).

Суть його при цьому не змінилася, а от коло осіб, транспортні засоби яких підлягають техконтролю, значно звузився. Ми б хотіли прокоментувати ці зміни в законі і дати вичерпну відповідь на питання, які саме транспортні засоби підлягають обов'язковому технічному контролю.

Отже, почнемо з визначення. Під ОТК слід розуміти комплексну перевірку технічного стану транспортного засобу на предмет безпеки його для дорожнього руху та охорони навколишнього середовища. Тепер ДАІ не бере участь в проходженні технічного контролю, а всі обов'язки покладені на спеціальні СТО, які ліцензовані для такої діяльності.

 

Після проходження ОТК станція техобслуговування складає протокол перевірки технічного стану, в якому вказує термін чергового проходження технічного контролю. Сам бланк протоколу є документом суворої звітності із захисними елементами, який в подальшому є обов'язковим документом для укладання договору «автоцивілки» (ОСЦПВ).

Також слід зауважити, що тепер термін дії поліса ОСЦПВ обмежується терміном проходження наступного ОТК, тобто максимальний термін на який ви можете застрахувати свою відповідальність тепер залежить від того, коли у вас закінчується термін технічного контролю.

Тепер спробуємо розібратися, кому ж, все таки, проходити ОТК.

Згідно з цим законом техогляд скасували для легкових автомобілів всіх типів, марок і моделей, причепів (напівпричепів) до них, мотоциклів, мопедів, мотоколясок та інших прирівняних до них транспортних засобів ­ незалежно від терміну їх експлуатації, а також вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонн і причепів до них ­ зі строком експлуатації до двох років. Це означає, що всі люди, які  користуються своїм автомобілем не переслідуючи ніяких комерційних цілей не повинні проходити технічний огляд.

Всі інші транспортні засоби, використання яких має на увазі отримання прибутку, а також таксі та автобуси, підлягають ОТК з періодичністю встановленої законодавством.

У цей список входять:

  • легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, з терміном експлуатації більше двох років;
  • таксі;
  • вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонн з терміном експлуатації більше двох років;
  • причепи з терміном експлуатації більше двох років до вантажного автомобіля вантажопідйомністю до 3,5 тонн;
  • вантажні автомобілі вантажопідйомністю понад 3,5 тонн, незалежно від терміну експлуатації;
  • причіпи, незалежно від терміну експлуатації до вантажного автомобіля вантажопідйомністю більше 3,5 тонн;
  • автобуси, незалежно від терміну експлуатації;
  • спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації.

Періодичність проходження технічного огляду залежить від типу транспортного засобу, його призначення і терміну використання.

Відповідно до даного закону встановлені наступні терміни: ­

  • для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них з терміном експлуатації більше двох років ­ кожні два роки;
  • для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від терміну експлуатації ­ щорічно;
  • для автобусів і спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від терміну експлуатації двічі на рік.

Під терміном експлуатації мається на увазі період з дати виготовлення транспортного засобу до дати його оцінки.

Таким чином, можна підвести підсумок, що заощадити на скасуванні техогляду вдасться лише тим, хто не використовує свій автомобіль, як засіб заробітку, всі інші ж, зобов'язані проходити ОТК у встановлені терміни.

Сподіваємося, нам вдалося доступно пояснити суть нового закону, але якщо у вас залишилися питання, ви завжди можете звернутися до нашого фахівця, який відповість на всі ваші запитання.

Цей вебсайт використовує cookies.
Залишаючись на сайті, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Правилами щодо файлів cookie.

Приймаю

Підпишіться на розсилку та отримуйте спеціальні пропозиції!📣